Wednesday, 13 April 2011

BosaN

 Penat la.... tapi
" sempat nie.... tak pe2 kite cube"
"btol nie nak buat??? "
"boleh nie ..... tapi kalau kita tak buat nanti nampak sangat kita tak buat kerja" kedengaran suara dari arah belakang.. kata2 itu membuat semangat menjadi berkobar-kobar nak membuat kerja...persetujuan telah diambil... kerja2 telah dimulakan
jam menunjukkan 12.00 mlm .... tak siap juga kerjanya kata itu terkeluar dari hati ku cuma tidak terlepas dibibir ku... khusyukkami buat kerja.... walau mata masing2 makin mengecil... errrrrrrrrrrrrr....... keluh kesah terlah bermula... semangat yang tadi berkobar semakin luntur...
Kini jam di dinding menunjukkan jam pukul 3 pagi hahaha kerja masih berlambak walau kami tahu ia makin berkurang... bunyi bising dari bilik sebelah memberanikan kami untuk teruskan tanggungjawab yang digalas... hemmm rasa macam nak menyanyi lagu Wonder Pets je.... brrrrrrrrrrrrr k ami tak tahan dah.. kami nekat akan sambung esok paginya...
"ok la geng kita stop esok kita sambung "
sambil ada salah seorang ahli kami dah tertidur di balik sofa... sian dia keletihan.... semua bagai akur saja... semua memulakan kerja2 membersihkan tempat tidur... tapi kami berempat tak tidur di situ... heeeee...
pengalaman yang  indah ...., hahaha buat kali pertama tidur dalam bilik berpenghawa dingin... membuat kami lena... HA!!! hambik nak sangat tidur dalam bilik sejuk... kan kesejukan sudah... hihihi mengigil....
Tiba-tiba klik ... terang menerang lampu terpasang... arghhhhhhhhh~ siapa yang dengki dengan tidur kami.... muka seorang2 mecerut.... hemmmm hihi sebenarnya ada akak kejutkan untuk siap2 pergi sembahyamg subuh... pagi itu kami banggu pukul 5 pg .... hihihi 2 jam je diaorang tido.... tapi kami sambung balik tidur...hahaha
Pukul 8.00 pg
Siap aje mandi cepat kami bersiap untuk menuju ke kantin .... wow.. kami menjadi macam mak cik kantin seronok sangat.... semua enjoy makan sarapan ....
"cepat2 kita punya kerja tak siap lagi ni"
"ala nak ikut senaman jom la...."
"hemmm perlu k ??"
"sekali sekal je"
"ok la boleh la.. jom la korang "
"sempat k ???"
"sempat je"
"ok la ok la"
menuju ke dewan.... sambil belari anak takut pulak kena denda sebab lambat nanti...
macam2 ada... tak rugi kami pergi senaman... ada pocoh2 and ayaai ayaai.. huhuhu layan la abang2 tu ... mesti dieorang dah plan awal2... memang slut kat dieorang.. program berjalan dengan lancar...
terus berlalu ... ha kalut bila negok jam dah pukul 8.. majlis start pukul 10 .. ada 2 jam je lagi... kerja kami!!!!

kami berlari... ah semua siapkan... tiba2 pintu kami diketuk...
"kat sini kat mana ada jual susu??"
"kat kedai la.. kenapa bang ??? hemmm nak wat apa dengan susu??"
"haha ye la tau la kat kedai ... ada sapa2 boleh belikan???  susu tu nak bagi kat student yang kene gastrik sebab taak ambik breakfast"
"lol.... siannya" kerja terhenti sekita mendengar cerita abang sorang nie
"ha tu la sebelum buat apa2 kena lah hambik breakfast dulu... ingat tau .susu pun jadi la.. nanti susah abang jugak kena.." abang tu cuba wat kami 1 bilik ketwa terbahak-bahak...
Ok
Kerja diteruskan ..... hihi tak siap pun semua kehulur kehilir pusing nak fikir apa perlu buat... ha kami tekat kami pasang jugak...
Harap2 berjalan lancar lah ..Langkah demi langkah ku atur bersama rakan2 lain... detik2 getir menjadi kalut.. semua mnjadi kucar... ahhhhhhhhhhhhh... hanya tuhan je tahu kegabraan kami itu ...
macam perasaan muncul..... 1. kekecewaan.. 2. putus asa 3. rendah diri 4. malu giler 5. berpecah 6. rasa geram sangat2...............
saat itu baru aku tahu kerjasama sangat penting... jika hanya seorang je yang nak buat kerja baik lupakan .. tak akan siap... lagi satu jangan sampai orang bosan dengan anda...
satu demi satu huruf itu kami tempel di permukaan dinding itu... tapiiiiiiiiii....malang sungguh huruf2 itu bagai jatuh hujan dari langit... tidak sampai 3 minit dia atas itu... huruf itu jatuh berdepek ke lantai... waktu rasa nak meraung je.. kerja yang kita laku kan... tidak BERQUALITI!!!!! semua coz kekalutan di hujung cereka yang sulit.... akhirnya kami pasrah... segala kekuranggan datang dari kami .. kami akur... mengambil pengalaman sebagai garisan panduan untuk ESOK... qualiti lagi penting dari quantiti.....
saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...