Thursday, 19 January 2012

Bisik hati kite

Assalamualaikum...



Hari ni adik dah tak duduk dengan mak .. Dah lebih 1 bulan adik tak jejak kaki kat rumah kat keratong .. Lepas abang adik kahwin .. Adik ambik keputusan nak berhijrah.. Kononnya nak berhijrah la.. Emmm konon nak berdiri kat atas kaki sendiri la.. Terasa diri ini dah dewasa la...Bla... bla...bla...
Emmm.... adik lupa... Mak selalu pesan jangan bahasakan diri adik.. Mak suruh bahasakan diri adik dengan kita.. Dekat rumah dulu Abah yang suka panggil adik.. Mak tau kat sini adik dah tak bahasakan diri adik lagi.. Sekarang adik guna kite.. Contoh " Bye2 kak... kite nak gi keje" atau " Bye2 kak... orang nak gi keje".. Mula2 memang susah mak tau.. Banyak kali kite tersasul guna perkataan adik... 

Bila mak datang sini.........

Abah tepon akak.. Cakap nak datang... Wow rasa gumbira kite membuak-buak.. Masa mula2 kite duduk sini .. Kita asyik nages je.. Dalam toilet kite nages, dalam bilik kite nages, kat tempat keje pon kite sempat nages.. Kalau mak tepon kite selalu terdiam .. Sebenarnya mak kite tahan sebak.. Kadang2 kite tak perasan air mata kite keluar.. Terus kita cakap " ok la mak.. assalamualaikum"... Sambil jari kite tekan punat warna merah kat handphone.. Kalau mak kecik ati maafkan kite tau... Kite tak mak tau kite nages.. Nanti mak pun sedih.... Humm kite datang sini naik bas.. Seksanyerr tak terhingga sebelum ni tak pernah naik bas melain pergi rombongan.. Lama jugak dalam bas tu.. Hummmm dah sampai kat hentian putra kene naik komuter lak.. Aduhhh sesak la.. Name Malaysia tapi kok penoh dengan rakyat indonesia ... Hihihi.. 

Berbalik kepada Mak nak datang sini.....!!!!!!  Kite terus tepon mak malam tu jugak nak pastikan kabar yang kite dengar adalah benar... Tapi bila kite tepon mak.. Mak cakap tak tau lagi.. Mak tau adik 50/50 nak nages atau nak senyum.. Tapi masa tu adik depan akak.. kite tak suka nages depan orang.. Hahaha kite punya ego besar tak mak???? Adik gelak je.. Kononm nak cover la... Nasib air mata yang bertakung kat kelopak mata ni tak mencurah keluar... Tiap malam kite tepon mak nak confirm mak datang sini...

Wiiiii akhirnya.. Kite balik keje pukul 10 malam .. Sampai depan pintu rumah.. Kite melilau cari kasut mak abah... HUmmm tak da pun.. Tangan kite longlai bukak pintu.. Tiba2 dengar suara mak.. Terukir senyuman kat bibir kite.. Rasa macam nak peluk mak.. Tapi tu hjanya trasa je.. Cepat2 kite tanggalkan helmet terus salam mak.. Bila cari abah... Abah dah tido nyeyak kat tepi mak.. Kih3 kepenatan kot maklum la dah lama tak jalan jauh...

Malam tu kite tidur gan mak kite... Seronok sangat samapi kite tidur pukul dua pagi.. Kih3.. Sebab mak gan abah tido depan tv secara langsung kite pun tido depan tv.. Mak gan abah dah tido kite boleh lak layan Astro ... 2 malam tido gan mak.. Niat hati nak peluk .. Tapi .. kite negok mak tido nyeyak kite tak mak terjaga sebab kite.. Akhirnya tiba masa nak balik.. Adik tak sempat peluik mak jugak... Mak Adik rindu mak....

Nanti kite ambik result SPM kite balik kite nak peluk mak kuat2... 



P/S: entri pertama yang kite taip bersama air mate...

saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...