Tuesday, 11 December 2012

Nahi mungkar


Sesepoiii angin dibawa berlalu
Badai memusnah mahligai indah
Seindah syurga lenyap segera
Umpama langit tak kaN bercahaya

Sila abaikan kata tersebut. Hai u all.. Miss u all..
Cinta .. Skop  yang besar untuk dirungkai .. Terlalu meluas... Tapi kalau sebut cinta .. Mengapa harus sempitkan otak kepada pasangan yang berlain jantina menjalinkan hubungan .. Antara halal haramm.. Kita kaburkan dengan kehangatan cinta.. wekkkkssss.. Ada juga manusia yang terlari tabii .. Bak kata mereka hak mereka mereka punya suka.. dari situ kite hanya mampu pandang dan biarkan.. sebab???? dunia nak kiamat semua tangungjawab sesama umat pun kita tak dapat nak galas.. Masa zaman sekolah dulu ada la jugak ustazah and ustaz control kite.. bagi tazkirah pagi2 jumaat kekadang tak yah jumpa jumaat pun dapat takirah jugak.. hihi nakal punya pasal.. normal thing tapi .. Tapi bila cik Jannah jejak kaki kat luar baru Jannah tau dan paham kenapa time waktu pendidikan Agama Islam or takirah seharusnya kita jangan sesekali melelapkan mate..Nescaya rugi and teramat rugi.. Berbalik tadi

Siapa yang melihat kemungkaran hendaklah dia mengubahnya (taghyir) dengan tangan, jika tidak mampu hendaklah mengubahnya dengan lidah, jika tidak mampu 
hendaklah dia mengubahnya dengan hati, dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman." (Hadis Riwayat Muslim)

Kita semua boleh menilai sendiri.. Suasana dunia masa kini.. Penoh ranjau penoh duri penuh liku andai kata korang kat hutan.. banyak la benda2 tersebut...

pakat pakat tunding jari satu sama lain.. Sampai pehunjung hanya perpecahan yang berlaku.. Kenapa tak ikot resmi penyapu lidi?? makin banyak lidi makin  susah nak kepak.. kenapa ikot resmi lalang pantang ditiup berubah arah.. Masing2 ada kuasa, masing2 ada hak, masing2 dah baligh boleh pikir mana hak mana batil...
Cinta tu fitrah... Cinta tu anugerah.. hargainya selagi merasainya.... cinta yang kekal cinta pada Maha Esa cinta tanpa pehunjungnya.... 


saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

1 comments:

MarnieyZ said...

nasihat yg berguna :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...