Friday 10 August 2012

Musuh Atau Kawan????

Setelah pikir lame dan beribu kali.. yang mengambil masa satu jam juga... Nak tulis entri ni atau tidak macam mana nak mulakan.. tujuan tulis entri ni just nak buat kenang kenangan jerrr.. Humm sebelum ni memang ada niat nak buat entri pasal ni tapi.... Emmm Tak pe la teruskan je la.. Sekali sekala jer...
Sesiapa rasa entri ni annoying sila tidak menerus membacana.. Peace sebab nanti boleh dapat tekan sebab nanti ang pa rasa aku ni... Emmmm ok jangan la judge aku ..

Ekceli memiliki seorang musuh yang kekal bukan dambaan aku mahupun cita cita aku dari kecik...Tapi semua tu berubah tanpa aku sedari aku dah ada seorang musuh ang tetap bukan lagi part time. "MUSUH" Aku mendefinasikanna sebagai...
  1. Bila kita jumpa dia kita akan rasa " Oh tuhan perlu k aku jumpa dia??"
  2. Bila jauh "amannyerr dunia Tuhan jerr tau "
  3. Bila ngok frendlist kat FB "kenapa la aku friend die"
  4. Bila komen kat wall yang tak menenangkan hati den " woi jangan menyemak kat wall aku la ngekkks"
Ok ... Start citer ni bermula.... dari form One lagi kowt.. Aku dengan die bukan dari kelas yang sama kan..Tapi kelas kami bersebelahan dan sebelum sampai ke kelas aku .... Kamu orang kena lalui kelas dia dulu dan benda tu terpaksa aku lalui tiap hari suatu ketika dulu... Selain tu dia bukan dari keratong yang sama dengan aku soo aku tak kenal sangat die ditambahkan pula dia ni tak femes mana pon just budak kecik .. Tapi aku perasan satu benda kalau time aku lalu depan kelas die mesti nak membuli emosi aku... Tau la die kenet tak padan nak cari pasal dengan guweh... Bancingan kamu ... Ape aku merepek ni ???? Haa disebabkan dia hanya pengacau diluar kelas aku tak ambik port pun.. Juz aku selalu keluarkan kata2 " ko pendek pesal tak puas aty??'.. Ekceli aku asa waktu form 1 tu dia tak matang lagi kowt rendah kemetot jerrr lepas tu naik form seterusnya pandai lak tinggi sekarang lagi tinggi dari aku .. Sebab tu kot waktu form 1 tu peragai macam budak budak.... Dah la menyemak... kalau aku nak jerr jentik die confirm melayang gila bayang bagai layang-layang .. Sekali lagi merepek...  Alahai menyampah aku negok si kenet ni nampak kecik beso kecik beso jerr... Pembulian emosi berterusan aku pun tak ambik port sangat kalau ada masa aku balas gak kadang kadang buat tak dengar jerrr...  W H A T E V E R..
Tak sangka aktiviti ni berlarutan semakin parah menjadi barah .. Nak tau ??? JOM layan............

....................................................


Pada suatu hari yang indah terdengar burung berkicauan dan bau embun yang menyenangkan... Tetiba hari tu menjadi hari hitam aku ... Serius semua ni berlaku  sekelip mata dan buat aku blurrrrr... Meh sini I story just kongsi jerr tak da niat nak burukkan diri sendiri natijahnya nanti kita tau .. ada moral value nyerrr...
Kira sebelum rehat sesi pagi di SMK BANTURA tahun 2009 tarikh tak dapat di confirm kan... Sesudah waktu Pendidikan Jasmani.. Ekceli kelas aku dengan dia kena gabung kalau masa PJ.. Tak jadi masalah pun tapi jadi masalah besar bila.... Aku tersalah masok kelas dia.. Aku confirm tu kelas aku sebab nampak mamat mamat kelas akau dalam kelas tu.. So tanpa berlengah kaki kanan aku langkahkan kedalam kelas tersebut  mak pesan kalau nak masok mana mana guna kaki kanan kecuali toilet...  Tapi bila aku tercari beg meje kerusi milik aku .. TAK ADA???? Jenuh aku pusing dalam kelas tu yang budak laki pandang jerr.. Sengal jambu batu la dieorang tu bukan nak bagi isyarat aku salah masuk kelas... Aku pandang sorang2 muka mamat jambu dalam kelas tu .. Lepas tu baru aku pasan kelas aku tak sehodoh tu... Cepat2 aku mintak maap kat cikgu kat depan tu terus keluar .. Dan keluarnya aku diiringi dengan leraian tawe jejaka jambu tak cukup misai jangut ... Tapi asa bebudak tu tak da misai jangut lagi time tu hahahaha .. Sepatotnya depa kena beterima kasih gan aku sebab cikgu tak jadi nak marah depa.. Hummmmmmm... Tapi tak dihargai pun... Aku punya rona muka dah merah padam .. Maklum la time tu muda remaja muka still cerah lagi.. huhuhu kalau masa beputar kembali aku janji tak main panas dah...

Start penambahan kat dunia si kenet tu makin banyak bahan nak jadi kan modal buat sakit hati den.. Menci tol..
Apalagi si kenet tu dah la tak comei makin galak melemparkan kata kata yang tak menyenangkan hati den jerrr.. Ekceli kalau dengan GF dia pijak semut tak mati kalau dengan aku semua dia nak pijak kasi mati.. Ape salah den dengan dia???? Ampun kan la den andai den ada salah yoooo.. Sengketa sebelum ni semua  masok telinga kanan keluar telinga kiri... Malas nak teruskan.. Ekceli start beperang dari form 4 sampai sekarang lama bukan??? Kalau dia start memang aku enjo pun.. Brutal kowt perang gan mamat cam tak cukup singgit ni.. Tapi emosi kena kuat sebab madah berhelah dia kadang meyusuk ke hempudu limpa menyebabkan anda kencing tak lawas selama seminggu. Ekceli kami macam api kalau jumpa mesti nak membara jerr panas tu tak ah cakap la.. Haaaaa. Humm kalu dalam kelas ikot dan kami nak perang walau ada cikgu tak da cikgu bedal jerr.. Cikgu pun dah masak dengan kami .. Hahaha pe teruk la jadi anak murid kan.. Ok la si kenet entri ni khas tuk ang ... Pe pe hope ko happy lorh yerrr kalau  ko tak ingat aku pun, aku dah bersyukur... Time kasih jadi musuh aku kannn.. Harap ko dapat la kumpul kenangan permusuhan kita buat kenangan sampai anak cucu ... andai sampai 7 keturunan tak abis lagi nak bermusuh la.. Hahaha sekali lagi merepek.. Daaaaa....


Ni gamba musuh den tu.. Cari la... Muka jambu batu, tak pakai sepek mata  and lastly pakai seluar...
Agak agak batal pose tak menaip entri ni ?? ala ni dedikasi tuk die jugak .. kire halal la.. nanti balik claim choki2 yerrr....???


P/S: Amalan bermusuhan bukan sesuatu yang baik.. so renung2 kan.. Jangan hidupkan api jika tak ada pemadam api.. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...