Wednesday, 29 June 2011

MC tidak diiktiraf

Assalammualaikum..
Hari ni jannah ambik MC sendirian berhad. Kepala pening sangat.. Semalam over sangat menghadap computer . sampai syiling bilik, jannah nampak berputar.. Sakit kepala makin menjadi-jadi dah la kat rumah ni tak ada stok panadol. Tapi sayang sangat tak dapat pergi sekolah sebab tak ada surat MC .. mana nak pergi klinik???? jannah sakit tanggung sendiri je. HUH tak sapa nak bawak jannah .Tapi jannah tak mengarap nak gi klinik coz jannah takot dengan klinik n sewaktu dengannya... Bangun pagi tadi dah tak stabil. Jalan macam ketam.. cam orang mabuk pun ada. Agaknya cerebrum jannah da masalah kot.. Bila duduk rasa otak macam digonjang2  ke kiri ke kanan. Bila tarik nafas dada jannah rasa sakit.. Teringin nak check kat hospital. Tapi jannah takut. Berat jannah pun da turun alhamdulilah la., Tapi kenapa sakit pulak yang datang .. Dah la semalam cikgu cakap kala tak datang sekolah tanpa surat kena rotan. Tapi jannah sanggp kena rotan dari jannah datang sekola jalan terhuyung- hayang. Malam tadi balik kelas jannah terus tido.Peduli apa kalau kepala dah rasa macam baru kena hempuk ?? Urgh~
Tapi jannah rasa jannah macam kena penyakit la pulak... Dulu susah sangat nak pening nak demam... 1 bulan sekali un belum tentu lagi dapat. Tapi sekarang terasa sangat.. Kaki jannah lagi la.. Selalu rasa macam tak ada kaki.. Hahaha bila sentuh kaki jannah tak dapat rasa .. ERRRRRRRRRRRRRR apa ni????  Tiap hari lak tu. Kadang sapu dengan minyak panas pn tak rasa apa2. Jannah tak pernah cakap denga sapa2 pun. Jannah takut nak cakap dengan mak nanti mak cakap jannah ngada2 la.. Tak puN mak cakap jannah tak jaga kesihatan jannah. Hemmmm
Kakak jannah seorang je selalu suruh jannah makan ubat.. Tapi mana datangnya ubat ??? Nak tak nak kne la cari sisa ubat Abang jannah dalam peti ais tu.. Urgh~ 

Tiba teringat 5 pekara sebelum lima pekara
  1. Lapang sebelum sempit
  2. Sihat sebelum sakit
  3. Kaya sebelum miskin
  4. MUDA sebelum tua
  5. Hidup seBelum maTi
Jannah  hambaNya kene la redha dengan ketentuaanNya. MukiN Allah nak balas balik dosa2 jannah.


Tapi jannah harap jauh lagi la.. Ape pun kite kene ikhtiar tak boleh tawakal dan beserah je.. huhuhu  konklusinya makan UBAT!!!
Kakak jannah seorang je selalu suruh jannah makan ubat.. Tapi mana datangnya ubat ??? Nak tak nak kne la cari sisa ubat Abang jannah dalam peti ais tu.. Urgh~ 
saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...