Monday 6 June 2011

Suka Duka Berjalan

 Baru sabtu pergi jalan2 utk cuti kali nie.... Just pergi umah akak je... mula2 rase best giler .. pastu pagi2  mud dh down ... mak janji nk bertolak dr umah sesudah subuh !!! lpas tu kami bertolak sesudah 8.30 am.. aku dah ciap2 pakai tudung... hemmmm sedih sangat  sampai boleh tetido kejap... Alhamdulilah kami sampai jugak kat umah akak aku dengan selamat ..satu je yang aku muskil waktu on the way... waktu berhenti kat Ulu Bendul... byak yg berubah.. agaknya Ulu Bendul dilanggar todak kot .. dulu kalau cuti kerete bederet dari yg standard sampai yang mewah... parking setiase penuh, tapi baru ni pelik ... sunyi sepi ... padang jarak padang tekukur...  mukin sejak kes lemas tu kot agaknya...

Malam tu lak My Sister wat BBQ best giler.. ada lakse , ada nasik ayam... macam2 ada...pak we encem je tak ada.... mk ck2 die datang sekali... tu pun tak dapat abis kan makan... huhuhu... gurauan malam 2... waaaaaaaaaaa wat aku malu je... mak cik2 dalam dunia ni tak puas ati kot selagi tak usik aku... argh~ aku still young .... tak sesuai dengan gurauan cam 2... jodoh??? cinta???? pak we???? x berminat Ok.... lagi kat depan lelaki yang aku tak kenal... perh!!!! menusuk2 malu ke jantung.... hahaha padan muke aku pergi layan mk cik2 tu bersembang sekali kan dah kene batang hidung sendiri... Mule a muke merah... aku cover gan ketawe je.. lalala... wat2 tak dengar ... haha susane menjadi sepi hanya dengar suare aku ketawe je... waktu tu aku  ase semua negok ak... Argh~ over k ???? bile aku ase mk ck2 ni dah melampau aku mengndurkn diri dari majlis tak rasmi tu... ingt siksaan dah hilang... rupe ada bala yang datang... tangan aku terbaling pingan kaca.. nasib baik dapat sambut kalau tak.... tapi masih tak selamat lagi.. hahaha mk ck2 tu sik aku ag... kali ni dieorg ketwe kuat.. sampai tak bebutir aku dengar ape dieorg ckpkan...


Hari ahad balik Sekinchan... waktu dalam perjalanan lalu dekat sawah ... wahhhh sejuk je mate memandang... padi baru hijau ... tak lame lagi paning la kot... hihih sampai tempat kenduri ... makan2 terus balik ... sebenarnya umah pak cik kenduri secara langsung sepupu aku yang kahwin... waktu nak balik tu... hahaha my auntie cakap kami macam biskut ... hihihi kami jarang kumpul family kalau bukan ada majlis kenduri...tak ada mase la...

mase balik trafic JAM ... tibe2 ada soalan yang teringin aku dengar dari dulu lagi... " mak nak g ICT K ??" tapi jawapan mak aku "balik je la, baring2 tido lagi bagus"... aku baru nak senyum terus aku negok kat luar tingkap... waaaa hancur ati ... teringin nak pergi ICT... Terbayang2 lampu2 warna wani... hemmmm

Tiga hari je aku berjalan.. seronok je sebenarnye walau ada sedih.... ape2 pun satu hari nanti pasti aku g ICT 2 jugak!!!!
Tu JE cerite yang tak best bleh diKongsi kan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...