Thursday 8 March 2012

Perjalan Hidup seorang SAYA

Hello...
Assalamualaikum pembuka bicara. Yang berhormat pembaca blog saya, Yang dikasihi rakan blogger saya, dan Yang paling saya sayang awak la... Just kidding.. =p

Start jejari ni menaip.. Mesti idea yang saya kumpul berhari-hari tu hilang begitu sahaja. K la dari buang masa nak fikir balik apa yang dah terlupa tu.. Saya dengan rasa takbur and riaknyer merasa nak share peningkatan diri saya selama mana saya hidup dimuka bumi yang fana ni...

Start dari saya lahir.. Segar lagi dalam ingatan saya. Sejurus saya keluar ke dunia realiti ini seseorang telah memukul saya..  By the away  tu sebenarnya procedura semua doktor  memastikan baby yang baru lahir dalam keadaan hidup.. Ok bermula la tangisan pertama saya di muka bumi cukup untuk memberitahu pukulan doktor tu memang hauliau. Seterusnya, seperti baby yang lain juga saya hanya mintak susu and tido.. Tu je baby tau wat masa tu tak pandai lagi nak mintak nasi ayam, KFC mahupun MCD.

Hari demi hari, Tahun demi tahun berlalu.. Tiba la masa saya menceburi alam persekolahan sama seperti kawan-kawan yang seangkatan dengan saya. Zaman bermain lari-lari memang tak dapat ditinggalkan sebab baru masuk tadika je pun. Memang galok main lari-lari boys and girls mase tu sama je.. Baik comel or comot kami sental je... memang tak pilih kawan.. Yerrr dak??? Tapi sekarang , nak main lari-lari???? Emmm baik kahwin lari jerr.. Kidding .. Say bye bye zaman tu..

 Dari tadika bawak ke sekolah rendah , lepas tu sekolah menegah, now saya depan PC duduk menaip.. Tapiiii memori zaman-zaman dulu still kuat dalam akar saraf kat otak saya.. Owh peningakatan hidup sya??? Dari seorang girls to be teenager. So complicated. Orang cakap girls cepat matang dari boys.. But ... Apa tu matang ???? Matang yang cuba saya maksudkan adalah cara berfikir and personaliti... Harap matang tu datang kat saya..

Peningakatan paling besar dalam hidup saya.. Dulu kalau mimpi hantu mesti nak terjerit-jerit macam dalam filem melayu . Biasa la budak-budak senang terpengaruh dengan media massa.. Hahahaa ketawa dengan bangganyer .. Sekang tidak lagi sejak saya pandai bace ayat kursi dalam mimpi pun saya baca.. Tapi kadang-kadang tak jalan gak coz ngatuk sangat buat tak tahu sudah dengan hantu2 yang muncul dalam mimpi.. Tapi paling sedih .. Penghijrahan paling besar adalah pengasingan bilik tidur gan mama and papa.. Saya dah tak dapat boboq dengan my Mama dah.. I miss u mama.. Tu pun kire peningkatan la gak kan...

Alam persekolahan ke alam pekerjaan .. Walau pekerjaan tu sementara cukup mengajar saya erti susah payah mencari rezeki.. Baru terbayang-bayang wajah kerut bapak penat balik dari kerje.. Mak pun saya terbayang-bayang penat buat kerje rumah yang tak penah sudah sudah.. Hemm kerje suri rumah yang paling penat yerr dak??? Ingat2 balik entri lepas-lepas.. pikir duit poket jerr .. Lagi-lagi my papa tu dah berumur.. Emm ada entri citer pasal keje beliau.. Sebalik sepasang boot

Hari entri more kepada emotional... Ketensionan jauh dari family membuat diri saya terseksa.


2 comments:

hyz said...

dah besar baru kita tahu pengorbanan ibu dan bapa kan? nanti dah kawen, baru kita tahu mcm mana perasaan seorang ibu bapa...

JaNnaH said...

melangkah dari satu fasa k fasa yg lain.. seram gilerrr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...