Tuesday, 19 June 2012

Kerja Aku


Celik celik dah azan subuh berkumandang.. Waaa selimut ditarik semula menyelubung tubuh yang lemah .. Pranggggg tibe2 pekikan kedengar dari suatu sudut "Sebelum air ni aq simbah kat ang baik ang bagun dulu"...
Kelam kabut gebor di campak ke tepi...  Hahahaha beragan je memanjang... Nak sangat situasi tu terjadi kat rumah ni.. Hi3.. Best tu rioh cikit rumah.. Ni idak sunyi sepi jer memanjang kedengaran seduk dengan kuali belanggar sesame sendiri dek kerana tangan mak melagakan mereka.. Kicauan burung merdu tak kedengaran.. Tik tap tingkap dibuka.. Kejut sebentar.. I comfius dengan kabus dengan jerebu... Maybe pagi tadi tu jerebu kot. Disebab itu segala aktiviti pagi kat outdoor jannah bekukan.. Hi3 lepak dalam uma sampai pukul 11 .. hilang kabus terbit sinar.. Siap sudah menyiapkan diri. jannah cepat2 sarung seliper Flipper jannah tu.. Woohooo nak kemane????
Nak ke Jamban sapa nak ikot???.. Jom sekali secara berjemaah.. Just kidding hihihi.. Tak da sejak Jannah duduk kat kampung ni..Tak tau nak buat apa dah.. Rutin sama je la yang boleh buat iaitu tolong mak ambik upah nyucuk satay... Humm kalu nak kumpul duit upah tu nak bayar line ternet pun tak mampu ag kowt.. 100 cucuk rm1.50 .. Jannah kalau cucuk cam cipot je sejam mau 100 cucuk baru dapat.. Bayangkan sehari jannah dapat cucuk 200 gitu la.,.. Ha bil TENET RM74 ..Nampaknya bulan depan Jannah dah tak ada dekat dunia cyber ni.. 
Pengumuman kepada semua la yerr... Takot nanti ada orang pelik lak Jannah menyepi.. Cewah cam ada orang kesah lak .. Yer dak??.. Kalau ada jodoh kita jumpa lagi la.. 
Hummm Cedihnyerrrr..
Nak cari biasiswa duk kat umah ni tapi tak tau nak mohon kat mane.. Hak3
P/S:entri tanpa gamba bowink... = ="

saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

2 comments:

ameerul ashraf said...

haha..
suka bila nak kene simbah pagi2 tu..
baru la segar.. :D

EmpayarUtama said...

teringat cerita kena simbah air panas kat paper aritu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...