Thursday, 19 July 2012

Welcome Rahmadan

Waaaa.... dah lama tak menaip.. kaku terase jari jemari chubby ni...
Hai kamu semua.. Tak sangka dah masok bulan rahmadan, rasa baru jer sambut syaban...
Tiap tahun mesti ada azam... Tapi bukan Azam anak pak cik sood tu... Tapi azam laaa.. Jannah tak tau nak terangkan azam tu benda.. emmm cam benda yang kita target untuk kita capai.. Begitula...
Azam bulan Rahmadan mesti ada sebab setiap umat Islam menjadikan bulan Rahmadan ni untuk memperbaiki diri dari segi rohani.. Tak terkecuali Jannah sebab bulan rahmadan ustaz cakap pintu neraka kena tutup so syaitan tak ada kalau bulan lain setan banyak la kan???...(alasan dari darjah 1 samapai sekarang)
Ha sekarang tinggal nafsu jerrr.. Perangi nafsu bunuh hawa... Maka mati la hawa nafsu.. Betul k ni ???
Ada berapa benda dekat bulan Rahmdan jerr boleh buat.... Ermmm first mesti terawih la kan.. Lepas tuuu tradisi bermasyarakat main tukar juadah puasa dengan jiran-jiran(jangan kedekut , share2 la)
Seterusnya???? okkkk.. Ermmm

Target tau ni...
-Nak beli majalah Ujang edisi pose(ada lagi ke jenama majalah ni)
-Start buat kuih raya 5 ramadhan
-Sahur lebih 20 hari
-Berbuka ala bin kadar jerr
-Terawih.......
-Tidor secukupnya..
-Ibadah lain diperkuatkan
-Elakkan pergi Bazarrr...=)

Ecehhhhh... hahaha... tu je la... Mintak2 mampu..

p/s: selamat menjalan ibadah ramadhan

saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

1 comments:

piko pink said...

slmt pose jannah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...