Thursday, 17 May 2012

Sharing Is Caring =P

Assalamualaikum


\Hemm paton ni jumpe kat fb... So dietulis kat situ "Kepada anak2 dara sekalian,Share pantun ini jika anda sayangkan dara anda" so terpangel nak share.. Kalau kat fb mesti dah ramai share yerr dak?? so i share kat blog.. Huhuhuhu...




Pantun Pecah Dara (18SX)

Bermula dgn sekadar mengurat
Lalu bertemu di satu tempat
Maka tangan pun mula melorat
Lawan peluk tak kurang hebat

Bila peluk sama rapat
Nafas pun tersekat-sekat
Baju sendat turut terangkat
Gunung berluruh turut d’pnjat

Tinggi rendah,bacaan disukat
Jarum meter bepusing ligat
Lubang kosong mula tersumbat
Habis longgar dlunya ketat

Ular sakti menikam tepat
Bisa terpancut kononnya ubat
Ubat cinta tak pernah tergugat
9 bulan perut sarat

Dulu kosong skrg berat
Bila d’tnya kata terjerat
Time kangkang kononnya nikmat
Cepat lah abg cepat lah cepat

Pikir dunia tak ingat akhirat
Dapat baby di buang merempat
Masalah selesai kononnye selamat
Buat dulu pastu taubat

Tapi skrg sudah terlambat
Segala amalan di hitung di catat
Tunggu lah masa tunggu lah saat
Di akhirat kelak HANG TAKKAN SELAMATTT.



p/s: x tau la pe respon korg kn.. hohoho.. juz share
saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

2 comments:

Selendang Merah said...

pantun yg menarik penuh dengan pengajaran..eh lelaki yg jawab..hehe

JaNnaH said...

ha3.. bguz2 lelaki pun dialu2kn beri respon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...