Tuesday 27 September 2011

JIWAKU BUKAN UNTUKNYA

Assalamualaikum...

Hancurnya hati... Bila menantap senaskah kertas yaang penuh penyesalan, kesuraman, membelenggui diri ...........
CHEMISTRY!!! Membunuh aku... Haaaaaaaaaa.. Walau cikgu bagi kata-kata semangat still down lagi.. Semua jadi surammmm... Penat!!!!! Keluh kesah  .... 
Tension abes dapat result CHEMISTRY.. PHYSIC bagi sinar baru ... Tapi CHEMISTRY???? Why????
Rasa nak pergi jauh-jauh je.. tak nak ambik SPM la... Hummmm ... Tak semudah tu... Memang la..  setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya.. Dan kita sebagai manusia tak boleh nak menepis segala permasalahan dengan mudah.. Motif entri ni nak ulas pasal status fesbuk orang.. Statusnya berbunyi begini... 'hidup bukan untuk lari dari masalah , sebaliknya hidup untuk menghadapi masalah'  Tadi balik sekolah memang down sesangat dengan result CHEMISTRY ni... Tapi bila bace status ni.. Tepikir balik..  Bahawa kita kena tanggani masalah kita bukan kita nak down mahupun lari.. Ye dax??? Tapi nak bina semangat mencintai CHEMISTRY ... Kenapa susah sangat ?? Korang rasa susah k CHEMISTRY tu?? ala setakat equation, jadula berkala, Carbon compound... Senang je kan??? (nak nages la weh ingat2 tajuk2 ni)... Kembali la semangat ku...

Tapi bila balik.. Semua macam bagi harapan baru.. Semua macam bagi memberi seribu harapan aku. Antara yang bagi harapan of course My dad, my Mama, all my family.... and tak dilupakan KeKucing aku , . Walaupun aku tau tinggal sekali je lagi untuk betulkan semua ni.. SPM
Semuanya ada ditangan aku bak kata sesorang tu.....

MATRIK??
FORM 6??
DIPLOMA??
KERJO KILANG??

Sesungguhnya... Chemistry cuba cintai diri ini.. Perlu chemistry je satu lagi nak jadikan result OK... Yang lain tak kisah sangat ..Chemistry terasa je terkilan siesangat...

kimia oh kimia


Ada serangkap lirik lagu yang aku ok la nak jadikan semangat aku balik
.
.
.
V
Apapun yg terjadi, ku kan slalu ada untukmu
Janganlah kau bersedih..coz everything's gonna be OKAY



Layan lagu dia walau tak da kene mengena gan chemistry



P/S: Doakan Chemistry Qi ok masa SPM ... Lulus dengan cermelang, gemilang n terbilang (~__~)V

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...