Thursday 29 September 2011

Sijil Nikah???

Haiiii..
Tak tau nak tulis entri ape..
Hemmmmm.. Memaandangkan abang kawan aku yang anak ustazah  kat sekolah agama aku punya anak  yang dedulu aku pernah SS dia... Nak kahwin bulan Tiga tahun depan.. Jemput la datang kepada sesiapa yang diundang oleh keluarga dieorang... Secara rasminya aku tak berani nak undang korang.. tak pasal2 aku lak yang tak dapat makan...(Introduction yg agak sengal ubi)
Sijil Nikah???? tak da dah tajuk lain aku nak tulis.. lalalalala..

rupa sijil nikah
Pernah tak impikan majlis kenduri korang macam mane??? K korang beraggan nak nikah kat over-river (golok thailand)  hahahaha.. Teren jejaman sekarang kan.. Muka cantik tapi kahwin kat Golok.. Alasan keluarga tak restui.. Pastu..... Banyak lak masalah yang timbul.. Bila ada anak.. Anak tak dapat surat beranak old schoolnya panggil surat beranak sekarang orang panggil sijil lahir... OPpps... My Kid la.. Semua ni sebab mak bapak tak ada sijil nikah yang sah...  Last-last anak tak boleh masuk sekolah....Weh sijil nikah  bukan main2.. Nak tukar nama harta kepada nama suami atau isteri kena ada sijil nikah..Membazir je korang nikah tak da sijil.. Kalau ada sijil tak diiktiraf pun tak guna.
BAMbil nak kahwen dah tompang gembira semoga berkekalan ke anak cucu..

P/S: Jangan hilangkan sijil nikah nanti susah nak pindah harta... =P

2 comments:

amranaiman said...

tengok2 sijil nikah.. ooo lom nikah lagi peringatan bagus :D

JaNnaH said...

mengingat ingati sesama insan... hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...