Friday 23 September 2011

Perihal SPM

Hallo..
Setelah mengemas sekolah baru la dapat online dengan tenang dan hati yang lapang.. Walau ada sikit rasa bosan  tapi aku cuba tepis perasaan tu. Hari ni tak da kelas.. Kalau dulu ada kelas bagai nak rak malaz nak gi kelas.. sekarang tak da kelas bosan lak.. Duduk kat rumah sendirian membosankan.. Ditemankan kebising tv yang kuat (bkn cara yang bagus untuk ilangkan kebosanan) .. Tetap rasa bosan.. Habis belog orang aku terjah.. Hilang la jugak sikit rasa bosan bin boring aku ni.. Hummmmm Tiba2 dapat text.. My monitor nak datang send koje... Ha3 ingat tak da kelas terbebas dengan kejo ??? Jangan harap la.. Hahahaha.. Dalam 30 minit pun sampai la monitor.. Bukan monitor PC au.. Ni monitor class.. Kejo bertukar tangan.. LA... Keje fizik??? K 8.30 esok kelas fizik.. Dapat latihan trial negeri kedah.. Wow... effort cikgu aku .. Sekejap je dah dapat soalan trial negeri orang lain.. Force yang aku kenakan kat kertas2 tu still sama je.. Ku pandang sepi dari tadi.. Langkah pertama.. Ambik buku rujukan...


Mula memang la bersemangat bekobar-kobar .. 

Selepas beberape minit menyelak helaian kertas trial kedah tu.. Hemmmm HAMBAR... Lalalala... Susah la jugak soalan dia.. Tapi seronok kalau dapat jawab. SPM tinggal lebih kurang 50 hari je.. Nak ulangkaji 10 subjek ?? Mampu k??? Hummmmm semoga dipermudahankan SPM Ni... Hemmm macam baru je  jejak kaki dalam 4 Science dulu.. Tak sangka dah nak sampai hujungnya.. Segalanya yang telah dituntut selama 2 tahun ni akan dikeluarkan. Pada 14/11/2011.. 

Cerita la sikit pasal trial ...

Hummmmm... Waktu jawab paper math mode Giler... Tangan aku mengigil tak tau apa salah aku.. Gemuruh tak pasal2.. Abis berpeluh-peluh.. Lepas abis jawab tu aku dapat detect jawapan2 yang salah.. banyak siot.. macam mana ntah benda simple boleh salah.. OTW gi kantin terserempak gan cikgu math .. Aku tunduk je sambil bagi salam tak berani nak tunjuk muke.. 
bARU beberapa hari tadi cikgu math bagi result math.. tak kan cikgu math nak bagi result biologi lak... ye dak??? Waktu nama aku kena panggil... mengapa darah ini mengalir lebih kencang dari hunjung kaki ke hujung kepala (lagu dewa) aduhhhhh... Tapi.... da kejutan... 

Cikgu Math : Taniah
Aku            : Taniah Cikgu??
Cikgu Math : Taniah la .. Meningkat dari P2 hari tu
Aku            : Banyak cuai la cikgu..
Cikgu Math : Bukan cikgu cuai.. Awak yang cuai..

Hahahahhaha.. ramai2 gelak.. Aku tak tau nak cakap apa.. Betul la cikgu aku cakap.. Hihihi Ape2 pun ada improvement la... Huh akhirnya aku lega..Tapi tak puas hati lagi.. Sebab banyak mistake aku yang senang je.. Salah masuk nombor je aku ngok.. Urrrr... sikit je lagi.. Menyesal tidak berguna nasik jadi bubur.. Hummm

P/S : Jangan biarkan perasaan gemuruh menyelubungi diri masa exam ...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...