Thursday, 1 September 2011

Lupa.

Penyakit paling Qi benci.. Walau umur baru belasan tahun tapi Qi tak kecuali dari mendapatkan.. Waaaa semalam punya cerita. Mak Qi pasrahkan kat Qi suwoh bagi duit raya kat anak pak cik Qi kira sepupu Qi la. Duit raya tu Qi dah masokkan dalam sampol duit raya tak kan sampol surat kot.. Sepatutnya bagi waktu kat rumah Qi lagi  .. Tapi semua kalut nak gi rumah pak cik Qi tu. Qi pun masukkan sampol-sampol tu dalam handbeg Qi. Tak padan nak raya Qi bawak handbeg (motif  bersedia nak simpan duit raya). Perjalanan dari Keratong ke Rompin berapa jam ntah Qi tak ambik port la. Qi tidur je sepanjang perjalanan tu penat sangat . Berapa kali terjaga waktu dalam kereta tapi.... Qi sambung tidur . hihihihi Ha berbalik kepada sampol-sampol duit raya tu  Qi LUPA!!!.. Sebab mimpi banyak sangat masa tidur tu kot. Sampai sana langsung Qi tak ingat sampol-sampol duit raya tu. Makan bihun makan kuih raya... Lagi la makin tak ingat pasal sampol-sampol duit raya tu. Hahaha Tadi pagi setelah 18 jam berlalu baru Qi ingat duit raya dieorang ada kat dalam handbeg Qi. Hahaha dah la pak cik Qi bagi duit raya kat Qi.. Tapi Qi LUPA lak nak bagi kat anak-anak dia. Terkilan Qi. Pak Cik Qi baru kerja kat Malaysia sebelum ni dia kerja kat Dubai kot.. Perh kali pertama Qi jejak kaki kat rumah dia.. Macam banglo.. Bukan macam tapi memang banglo.. kat pintu pagar dia tertulis TERATAK KASIH.. so sweet... Haha waktu balik tu Qi dah salam semua orang . Sekali nama Mak cik Qi pangil Qi.. Apa lagi Qi patah balik semula kat pak cik Qi .. Siap senyum kambing lagi.. Qi nampak ada sesuatu kat tangan pak cik Qi..Qi syak duit raya la.. Apa orang cakap??? orang cakap malu-malu kucing, mahu tapi malu.. Yo la dah sebesar ni masih lagi dapat duit raya tapi orang cakap lagi dah rezeki kan ambik jola orang cakap lagi sekali rezeki jangan ditolak musuh jangan dicari.. Qi abis modal nak cakap apa kat pak cik Qi sebab dah mintak maaf and dah cakap selamat hari raya. SO keluar la dialog ni " eh, paman fesbuk tu paman punya ye?? tak da la ari try search kat fesbuk jumpe lak" (ada sleng jawa cikit2) sambil menuju ke kereta dengan senyuman sampai telinga kerana ditangan kelihatan wang berwana hijau.. Tapi mula kufikirkan sampol duit raya yang macam duit tu..


Ingat juz sampol ni..
Sekali dah dalam kereta negok la objek kat tapak tangan . LOL gembira dihati berbunga-bunga .. Dua koping duit RM 5 hingit. Memang la kalau korang anggap cikit tapi bagi Qi lumayan jugak. Dah dapat duit raya tu still tak dapat detect yang duit raya anak pak cik Qi ada kat dalam handbeg. Mak Qi pun tak mintak kat Qi. Ni pun Qi teringat masa nak kira duit raya Qi.. Kah3 macam anak sedare Qi asyik kira duit raya je.. So Qi pun nak kira gak. Pastu ternampak ada 3 sampol duit raya dalam handbeg. Nasi dah jadi bubur.. Lalalalala. Cakap kat kakak Qi.. Hahaha kena ketuk kepala Qi. Padan muka kan dah kena. Hahaha.. Sakit tau..

*************************
Alang kepalang sampai kat Rompin pergi la pantai ROMPIN.. Tapi......... tak dapat nak buat ape pun juz duduk kat tepi pokok ru je.. Tu je mampu.. Dah la dengan baju kurung nya.. Macam name baju KURUNG so Qi terkurung.. Ramai orang kat tepi pantai yang Qi pasti orang melayu yang ramai.. Siap berkelah lagi . Raya katekan terlupa nak usha dieorang berkelah makan apa.. Hahahhaha.. Semalam awan gelap, kami tak berani nak tunggu lama sangat lagipun tak bawak baju nak main air .. Tapiiiiiiiiiii sempat snap gamba..

Dalam handbeg tu la.. =,(

Anak dara Qi.. opsss anak sedara

terover lak..
Ni nak tunggu anak sedara yang lain balik.. Naik cuti dah percubaan . Cepatnya masa berlalu.. Qi pun dah LUPA kerja sekolah!!! Urgh~

saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...