Monday, 29 August 2011

Raya Time.!!!!

Assalamualaikum
Pagi raya dah.. Tapi hujan rahmat mencucuri dipagi yang hening ini. ( ha2 over ayat aku)
Ingat!!!!! pepagi Syawal ni kita boleh collect pahala dengan pelbagai cara . Contohnya:
  1. Solat sunat aidilfitri 
  2. Memakai wangi-wangian bagi lelaki
  3. Mandi sunat Aidilfitri
  4. Ziarah menziarahi 
 Tapi!!!! Qi nak ingatkan  pagi Raya kalau boleh jangan pergi kubur kalau buat kita bersedih. Sebab nanti sedih lagi pun ni bukan ibadah pun. Ustaz Qi cakap tak elok pergi kubur 1 Syawal. Sebab 1 Syawal untuk umat Islam bergumbira. So kalau nak pergi gak pergi la hari lain. Raya tetap raya jangan lupa Solat Fardu yang wajib..Ni tak kalau beraya sampai tak ingat dunia. Sia-sia je pahala yang dah kumpol sejak 1 bulan yang lepas. Hihihihi Sesama la kita memanfaatkan Hari Raya ni jangan sampai membazir tau..!!!


saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...