Friday 7 October 2011

Bila Jatuh Cinta

Malaysia Brunei !!!!
Dua perkataan tu selalu keluar dari mulut aku bila masuk kelas pagi-pagi.. (Berangan nk masuk AF tapi AF dah x da serkarang)..Lalala 

TANDA JATUH CINTA????



1. Sukar melelapkan mata
Ye k???? hemmm sebab teringatkan dia??? adakah anda kategori dok nak ingat kat sesorang 24 jam .. Sampai susah nak tido??


2. Perasaan sentiasa berdebar
Perasaan anda sentiasa berdebar-debar jika bertembung dengan si dia di jalan. Malah anda jadi kelam kabut dan menggeabah apabila dia menghampiri anda. Ha yang ni aku pernah terasa.. Gila macam nak lari jauh2 je.. Hahahaha lawak abes perasaan ni..

3. Suka ambil tahu
Anda semakin berminat untuk ambil tahu tentang latar belakang dan perkembangan si dia. Anda tekun mendengar cerita mengenai si dia dan sering bertanya tentang si dia dari kawan-kawannya. Ha yang ni aku pernah buat.. Nasib kengkawan dia tak curiga.. Hik3

4. Resah gelisah
Hati anda merasa resah dan gelisah bila si dia tidak kelihatan. Anda tercari-cari kalau-kalau terlihat kelibat bayangnya. Hemm.. yang ni kurang .. Tapi kalau dia tak ada selalu perasan..

5. Dihinggapi cemburu
Anda mula merasa cemburu bila si dia berbual dan melayan kehadiran orang lain sekalipun kawan-kawanya. Ikutkan hati anda, biarlah dia berbual dan melayan anda seorang. Sikap anda itu ketara kelihatan sehingga disedari kawan-kawan anda sendiri. Yang jauh sekali.. Memang tak cemburu la..

6. Hobi baru, termenung
Bila tidak melakukan sesuatu, anda segera termenung. Fikiran anda jauh melayang dan pancaindera anda tertutup untuk menyedari hal-hal yang berlaku di sekeliling anda. Di mata anda terbayang-bayang wajah si dia dan anda berada di sampingnya. Ha ni.. nak buat aku tersembur.. Kalau jumpa muka dia pun aku nak gelak puas-puas.. (memang aku ketawe puas2 pun walau juz terserempak  tepi jalan pun)

7. Rindu.
Anda tidak dapat mengawal perasaan. Setiap saat mengingati si dia, bagaikan terdengar suaranya sayup-sayup di telinga. Apapun yang dipandang akan mengingatkan anda kepada si dia. Anda ingin berjumpa dan melihat wajahnya. Kalau tersermpak pun dah tersembur2 ni lagi nak jumpa?? Baik lupakan  je..

8. Berubah citarasa
Kehadiran si dia berjaya mengubah citarasa anda tentang pelbagai perkara. Sejak kebelakangan ini, anda lebih berminat untuk menghayati senikata lagu-lagu berirama sentimental yang bertemakan percintaan. Sebelum ini anda lebih gemar mendengar irama rock, heavy metal dan hip hop. Ha ni bukan aku.. Tapi kengkawan aku dok tegah melayan jiwa cinta diaorang.. lalalala

11. Memberi hadiah
Anda memberi si dia hadiah padahal hari lahirnya masih jauh. Anda peka dengan perkembangan semasanya supaya dapat dijadikan alasan untuk memberikan hadiah. Malah, tiap bulan anda memberikannya hadiah sekalipun harus berbelanja besar. Yang pasti, anda akan memberikan hadiah yang paling istimewa di hari lahirnya nanti. Ha yang couple yang sweet.. Aku selut kat Boy Friend yang sanggup balut hadiah wal hal selama ni hadiah hari guru pun mak dieorang yang balotkan.. 

12. Prihatin
Anda bukan hanya ambil tahu malah sentiasa menghulurkan tangan membantu. Anda akan pastikan si dia tidak mengalami sebarang masalah dalam kehidupan sehariannya dan menjamin kebajikan dan keselamatannya. La yang ni.. Aku negok je dia ada masalah  makin aku jauh dari dia.. Lalala.. 

Hihihi ni juz akuambi kat internet and edit sikit ikot citarasa aku.. Sape dok meluat baca.. Aku seribu kali meluat.. Lalalala..
Tapi satu je aku pegang pasal cinta ni..

CInta yang kekal cinta kepada Yang Maha Esa

Kedua :
'KERANA CINTA KITA WUJUD DI DUNIA NIE'

P/S: Sesama la kita saling cinta mencintai sesama insan..

3 comments:

Admin said...

mcm ade pngalaman jer ni..haha

JaNnaH said...

kalau bercerita x berdasarkan pengalaman tak best la...hahahaha

Aishah Munirah said...

cinta itu buta kerana aku telah mengalaminya...ibuku telah mencintaiku walaupun aku belum dilihatnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...