Saturday 8 October 2011

Silap Langkah

Assalamualaikum..

Humm.. Dari lepas magrib sampai dah nak masuk isyak air mata tak berhenti keluar.. Perut dok korok kerek berbunyi. Hiiiii.. 
Semua sebab sambal belacan tumis aku tak menjadi.
Tiba2 petang tadi megidam sambal belacan tumis ni.. Da sampai segemgam lada kocik aku kutip..Hadoi.
Dah bersemangat aku masak siap kutip ulam raja lagi.. Ceh dah berangan sebelum mahgrib mesti boleh melantak dah.. Beranggan punya berangan.. Aku main campak je ingredient dia dalam kuali.. Seekali time tiba masa nya aku nak tau cukup ke tidak rasanya.. Rupa2 terlajak rasa masin.. Aku pun ambik la gula nak tambah and terus campak dalam kuali.. Tapi macam halus bebenar je gula tu. Tiba aku pikir sejenak.. Tanpa pikir panjang aku try rasa ape aku masokkan.. Ternyata masin..Laaaa aku masokkan garam rupanya.. Sebelum tu kiranya aku dah masokkan 2 SUDU garam.. Plus yang baru masuk 1 Sudu.. So sambal belacan dah sama dengan air laut..
Aku Tension.. Tindakan terakhir.. BUANG!!!
Waaaa akhirnya aku keempunan jua.
Memang frush sesangat sampai ada la gak lebih 30 minit bergelumang dengan air mate.. 

 frush sambal belacan muke guweh jadi gini

P/S: Rindu sambal belacan tumis.. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...