Thursday, 6 October 2011

Musuh Vs Kawan

Assalamualaikumm..

Dewasa ini, kerap sangat terasa penat.. Hummm Penatnyerrr
Ketika bosan terasa nak buat kerja2 yang tak berfaedah.. Dan benda tu adalah....

Jeng jeng jeng..


Hemmm.. Sejak dua menjak ni .. Si Petak dah lama tak datang sekolah..
Errrrr Tak tau dia malas k ape.. Malas ambik tau..Sapa ye Si Petak tu ???  HUmmmm tak nak bagi tau..
(Ni intro baru.. Wekssss)

Qi bosan gan sorang mamat ni.. Bukan Si Petak OK..Ntah tau ape masalah mamat ni dengan Qi . Mula-mula memang seronok BERGADUH... Tapi sekarang Qi rasa terbeban sangat bila tiap  hari sik nak bertekak dengan mamat ni.. Tension abis.. Mamat ni tau lak kelemahan Qi.. So Qi je la yang kalah.. Yang tak sukanya. Kenapa Qi je yang kalah.. Urrrrrrr Tapi bila pikir balik ala tinggal 50 hari je lagi duk ngok muka mamat ni.. Hihihi tapi lame tu... Whatever la mamat tu nak anggap Qi musuh dia ke Nak anggap kawan k.. Lantak dia la tu hak dia.. By the way Qi anggap dia kawan jo la.. Tak pernah anggap musuh pun.. 

So siapa2 yang anggap Qi musuh... Jangan la anggap Qi musuh sesungguhnya Qi tak nak bermusuh bak kata perpatah berkawan biar beribu.. Qi benci bermusuh.. Jangan la kacau Qi kalau Qi tak kacau KOrang.. Kalau memang Qi dulu wat masalah tegur la Qi.. Jangan la balas sedebuk terus mana boleh Qi tanggung. Qi capek deh (terpengaruh sinetron). 

Qi seorang yang suka menangis dalam tawe.. Qi tak boleh nak tunjuk air mata .. Qi try cover dengan gelak ketawe dulu.. Dibalik tu hanya tuhan je tau.. "SAKIT TANGGUNG SENDIRI "tu je ada kat dalam horizon pemikiran Qi.. Buat ape nak share kat orang sedangkan orang tak paham diri kita.. Hanya diri kita dapat memahami diri kita..  Satu fakta untuk kita semua , sebenarnya MUSUH kita paling tahu kelemahan kita jadi belajar membaiki kelemahan kita dengan belajar dengan MUSUH kita??? Yerrr dak??? Ke salah???
Qi pun belajar betulkan diri Qi dari musuh Qi..  Kadang2 ada bagus gak mamat ni .. Hahahaha
Tapi sekarang Qi tak tau apa masalah dia dengan Qi.. Perang dingin k gapo?? Bila lak dia isthar perang.

P/S: Sesungguhnya musuhmu sangat membebankan?? yer dak??

saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...