Monday, 24 October 2011

Nyamuk Betina Sahaja Hisap Darah

Assalamulaikum..
Hadoi tibe teringat cikgu BM Qi waktu form 2.
Qi ni seorang yang suka mencari pengetahuan am..
So selalu la negok berkaitan dengan pengetahuan am..
Hemmm 
Nak wat karangan pasal jakitan penyakit disebabkan haiwan

Ntah macam mane boleh cerita pasal nyamuk
Ingat Qi nak sharekan la ape Qi tau..
Fakta K...!!! Bukan auta
Qi cakap la hanya nyamuk betina je hisap darah.. 
Ada ke cikgu Qi ketawakan Qi..
Hadoi.. Malu tak terhingga waktu tu..
Tapi Qi tau fakta Qi tu sahih..
Tiba Qi teringat peristiwa tu so ape lagi ringan je jejari cubby ni mengsearch kat gogle pasal nyamuk betina.. 
Akhirnya.. Sememangnya betul fakta Qi..


KOrang caya tak ??
Kalau tak caya ce bace laman web ni

Tapi Qi ingat lagi cikgu Qi tanya kenapa nyamuk betina je isap darah??
Mengikut konklusi Qi.. Kan nyamuk betina je bertelo so.. Darah jadi nutrition bagi telo nyamuk tu la kot.. Yang tu masih tak jelas lagi,

HUmmmmmm..
Ada sape boleh jawab... Kenape hanya nyamuk betina je hisap darah??

saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...