Tuesday, 11 October 2011

Zaman Tabika

Assalamulaikum

Suasana sepi ditemani nyayian cengkerik, suara audio tb Vega saiz 20'(mampu yang murah je), radio Suria setia menemani ku, cicak-cicak berlari di atas syiling kegembira dan aku???
Mencari-cari skema jawapan trial !@%&* .. Tapi malang nya tak jumpa.. Mungkin nak suroh aku guna usaha aku sendiri jawab. Tapi .... ah bukan alasan kan.. Aku sendiri kat ruang tamu yang bekeluasan hanya dapat memuatkan 1set sofa je bersama satu meje kopi.. Aku sendiri!!! My family dok layan cerita melayu..
Aku dok pikir cam ne nak mengadap muka cikgu aku yang dikasihi.. Huuuuu keje depa aku lupa nak ciapkan.. Muka berapa posen la aku nak wat esok??? Hiiiiiiiiiiiiiiiiiii....

Seraya aku terimbau jejaman dulu.. Terasa masa berlalu begitu pantas.. Rasa macam baru je register kat sekolah tabika. Waktu tabika aku masih tak kenal erti pembelajaran.. Macam2 aku dok buat waktu kat tabika antaranya main pondok2 le, berangan le, and tak boleh lupa main tanah liat..
Tolong la ingatan aku masih tajam k.. SO... sikit sebanyak aku ingat aku pernah dibuli.. Waktu tu pun aku tak tau maksud buli tu apa. Ish aku pon tak sedar sebenarnya aku dibuli... DIBULI!!!
Waaa kopok aku yang aku wat bekal selalu kene pau (bkn keropok berubah rupa jadi pau tau) .. Hiiii waktu tu ish.. Tak mau la ingat balik...
Haa balik kepada pembelajaran waktu tabika.. Seronok weh mengenal ABC dengan 123..


 Tapi sebab kelembabpan aku so aku secara langsung selalu dapat no 30 keatas .. Cis aku ingat lagi waktu ada budak tu dapat no 1.. KOrang caya tak?? Budak tabika pandai wat gocip.. Ada ke kami tuduh yang budak selalu dapat no 1 tu mama dia bagi rasuah kat cikgu tabika suwoh anak dia dapat no 1.. Cam sengal je gocip tu.. Akhirnya aku DARJAH 3.. lihat dunia... Pertama kali aku naik atas pentas ambik hadiah coz dapat no 2 dalam kelas.. Weksss... Tu pun atas bantuan para cikgu tanpa jemu dok ngajo aku yang sengal-sengal ubi ni.. 

Eh aku dapat kesan ape silap aku waktu jejaman tabika dedulu.. Aku rasa semua tabika biasaannya ada taman permainan sebenarnya naiwatu aku gi tabika tak betul nak tuntut ilmu kot.Sebab aku gi tabika nak memain kejar-kejar gan kengkawan aku ada kawan k???? seingat aku tak ada kawan perempuan .. Kawan lelaki ada la kot tu pun ...So secara langsung aku tak main la permainan pompuan yang dok gedik2 main pondok2 .. Euuuuuu.. NOT MY TEST dok main pondok2 .. Main istana pasir.. Ce negok aku main kojar2 secara langsung dapat exercise sekali bak kate orang sambil menyelam minum air yerr dak???. Sebab tu la aku terdesak datang tabika tiap hari tak pernah ponteng sebab kat umah tak da sapa nak dikejarnya.. Nak kejar mak aku??? Nanti mak aku kejar gan senduk ajaib dia tak pasal aku jadi monyet.. Dedulu mak aku sik cakap yang moyet tu sebenarnya daripada manusia pastu depa ni sik kuang ajaq dengan mak depa so .. Tak pasal depa orang kena sumpah jadi monyet.. Disebabkan aku bebudak aku telan bulat-bulat apa mak aku cakap.. Setrusnya, ape lagi aku tak berani dok kat dapur bila mak aku masak..Hiihihihi  ;D

Moral: bebudak tabika jangan dok ingat nak main je... Belajo la dengan hati terbuka nescaya ilmu tu senang diserap masuk dalam dada korang..

saya suka tengok batman,sudah baca sila komen

4 comments:

areyl said...

Hahaha..lawak la jannah ni..mengekek sorang2 abg taw..kikikiki

JaNnaH said...

lawak k??? hiiiiiiii.. ayat dok tungang langgang masih boleh paham lagi k???.. malaz nak betulkan..

yong said...

haha...sekarang kena ketuk ngan senduk lagi tak?

JaNnaH said...

x da makne nak kene ketuk lagi (hihihi mcm penah ketok lak)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...